تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت

تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر با بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن در کشور انجام می گیرد و به این جهت فرصت بسیار خوبی را جهت جایگزینی کیسه های پلاستیکی مهیا ساخته است همان طور که اخیرا”  تمایل جهان به سمت کیسه های زیست تخریب پذیر با اهداف حمایت زیست محیطی بوده است.

تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر

نایلون تجزیه پذیر چیست؟

اگر لحظه ای به اطراف خود نگاه کنیم می بینیم که پلاستیک ها بخش ارزشمند و عظیمی از زندگی ما را تشکیل می دهند و کیسه های پلاستیکی نیز قسمت عمده ای از پلاستیک ها می باشند.
کمتر کسی را می توان یافت که روزانه کیسه های پلاستیکی به آنها کمک نکند و به نوعی از آن استفاده نکرده باشد اما مشکل اصلی تعامل این محصولات با محیط زیست می باشد و مشکلاتی را به وجود آورده است.

نایلکس و نایلون تجزیه پذیر کیسه هایی هستند که قادرند توسط باکتری ها یا موجودات زنده دیگر تجزیه شوند البته این عمل بیولوژیکی میتواند مصداق کیسه های زیست تخریب پذیر ساخته شده از پولیمرهای گیاهی باشد زیرا کیسه های پلاستیکی را میتوان با ساختاری از پلی اتیلن با چگالی کم و پلی اتیلن با چگالی بالا با افزودنی که باعث تخریب و تجزیه بیولوژیکی پلی اتیلن به دلیل اکسیداسیون می شود، تبدیل به اکسید تجزیه پذیر کرد.

کیسه های زیست تخریب پذیر

چگونه مشکل کیسه پلاستیک را باید حل کرد؟

خلاص شدن از کیسه های پلاستیکی به روش سنتی بسیار دشوار است و آنها به راحتی تجزیه نمی شوند این در حالی است اگر چه مقداری از آنها به شکل خود یا پلاستیک های دیگر از طریق بازیافت تبدیل می شوند اما همیشه شاهد حجم گسترده ای از آنها هستیم که راه خود را به محیط زیست پیدا کرده و به آن آسیب می رسانند.

هر سال حدود یک تریلیون کیسه پلاستیکی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد و تنها حدود 8 درصد آن بازیافت می شود بقیه آن به طور فزاینده ای تبدیل به آلاینده های زیست محیطی می شود و نگرانی های زیادی چه از نظر فیزیکی، چه از لحاظ چشمی و چه از طریق تجمع آنها در محیط زیست داشته و تاثیرات بسیار منفی در زندگی انسان و زیستگاه حیات وحش به وجود آورده است.

اما تمامی این مشکلات باعث شده تا اخیرا” شاهد تحولاتی در الگوی مصرف و اختراعاتی برای کمک به محیط زیست باشیم و همه برای کاهش ضایعات و یافتن گزینه های ایمن تر برای حفاظت از محیط زیست در تلاشند تا کمکی کرده باشند.

آلاینده های زیست محیطی

کیسه های پلاستیکی سازگار با محیط زیست ، به طور کلی به سه قسمت طبقه بندی می شوند:

  1. کیسه های بازیافتی: به کیسه های ساخته شده از مواد پلاستیک های بازیافتی به جای مواد پتروشیمی خام می باشد.
  2. کیسه های پلاستیکی زیست تخریب پذیر: ساخته شده از مواد پتروشیمی اما با افزودنی های مواد اکسو زیست تخریب پذیر برای تجزیه در محیط در طی فاصله زمانی کوتاه می باشد.
  3. بیو پلاستیک : بر خلاف پلاستیک که از مشتقات نفت تولید می شوند بیو پلاستیک ها از مواد زیست توده آلی ماننده نشاسته، چربی های گیاهی، سلولز، اسید ها و … ساخته می شود.

این موارد راه حل هایی می باشد که برای مشکلات زیست محیطی از جانب آلودگی های پلاستیک در دنیا مطرح شده است و خوشبختانه کشور ایران توان پیاده سازی طرح های ارایه شده را با توجه به ظرفیت کارخانه های تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر دارد به شرط اینکه یک آگاهی اجتماعی کلان از جانب مسئولین و همکاری مردم برای اجرای آن صورت گیرد.

کیسه های پلاستیکی سازگار با محیط زیست

تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر با بالاترین کیفیت ها

ما را همراهی کنید تا در این بخش مختصری بپردازیم به تولید هر دو نوع کیسه های زیست تخریب پذیر :

کیسه های پلاستیکی تجزیه پذیر oxo:

با افزایش نگرانی های زیست محیطی چند سالی است که در جهان از کیسه های تخریب پذیر اکسو استفاده می کنند و با اینکه از ترکیبات سنتی ساخته می شوند اما با اضافه کردن مقدار کمی از افزودنی اکسو رفتار کیسه های معمولی را تغییر می دهند.

در مورد نام های تجاری این افزودنی ها میتوان به چند مورد معروف آن ماننده revert ، p-life و d2v اشاره داشت که در تهیه مواد اولیه کیسه های پلاستیکی زیست تخریب پذیر اکسو استفاده می شود.
این ترکیبات به طور مهندسی یافته ای کیسه های پلاستیکی زیست تخریب ناپذیر را به پلاستیک اکسید تخریب پذیر تبدیل می کند.

تجزیه در این نوع کیسه ها با یک فرایند شیمیایی (اکسیداسیون)  و به دنبال آن یک فرایند بیولوژیکی طی یک بازه زمانی از پیش تعیین شده آغاز می شوند به این معنی که در زمان تولید، درجه و مقدار افزودنی oxo برنامه ای را برای عمر و اکسیداسیون کیسه ها مشخص می کند.

محصولات تولید شده از این قبیل شامل نایلون و نایلکس دسته دار فروشگاهی زیست تخریب پذیر، پلاستیک زباله تجزیه پذیر، کیسه فریزر تجزیه پذیر، سفره های یکبار مصرف و کلیه محصولات که امکان تولید پولیمری آن وجود دارد می باشد.

بر خلاف کیسه های معمولی، کیسه های تخریب پذیر فقط به قطعات ریز تبدیل نمی شوند و در واقع فرایند بیولوژیکی تا زمانی (3 تا 5 سال) این روند را ادامه می دهد که به آب و ذره ای از خاک تبدیل شود و به مروز زمان به کلی نابود شود و هیچ اثری از پولیمر باقی نماند.

خرید پلاستیک زباله تجزیه پذیر

تولید کیسه های تجزیه پذیر با پولیمر های گیاهی:

این نوع کیسه ها از پولیمر های سنتزی و طبیعی زیست تخریب پذیر ساخته می شوند و از نظر ملکولی شامل زنجیره های ناپایدار می باشند که در دنیا تمرکز زیادی بر روی پولیمرهای طبیعی داشته اند زیرا به طور ذاتی زیست تخریب پذیر بوده و میتواند در آینده تامین بسیار خوبی برای نیازهای پولیمری به جهت محدودیت نفتی باشد و نگرانی ها را در این باره کاهش دهد.

در میان پولیمر های طبیعی، نشاسته توجه زیادی را در تولید پلاستیک های تجزیه پذیر به خود جلب کرده است و این به دلیل زیست تخریب پذیری کامل، قیمت ارزان، و قابل تجدید پذیری آن می باشد که نشاسته را به عنوان گزینه ای بسیار عالی و مواد پایدار در نظر گرفته اند و همچنین قابلیت حل شدن در آب در کیسه های گیاهی به دلیل جذب آب در نشاسته بیشتر است.

افزودن نشاسته به پلیمرهای سنتزی خواص تخریب پذیری در محصول ایجاد می کند ولی از نظر خواص مکانیکی و مقاومت تاثیر منفی می گذارد که با افزودنی های نانو باعث بهبودی بسیاری خواص از جمله مقاومت و استحکام آن می شود.

از محصولات تخریب پذیر بر پایه گیاهی در کشور می توان به نایلکس دسته دار تجزیه پذیر، کیسه زباله زیست تخریب پذیر، سفره یکبار مصرف، مالچ کشاورزی و … اشاره داشت.

هر دو نوع کیسه های زیست تخریب پذیر در کارخانه های تولیدی نایلون تجزیه پذیر در ایران مطابق با استانداردهای بین المللی تولید می شود و با بالاترین کیفیت ها به بازار عرضه می شود که با اصلاح الگوی مصرف می تواند جایگزین بسیار خوبی برای کیسه های زیست تخریب پذیر باشد.

تولید کیسه های تجزیه پذیر گیاهی

فروش نایلون و نایلکس تجزیه پذیر با ارزان ترین قیمت ها

فروش نایلون و نایلکس تجزیه پذیر در کشور با ارزان ترین قیمت ها صورت می گیرد و گاها” تولید کنندگان آن را با مبلغی پایین تر از کیسه های معمولی به فروش می رسانند و دلیل این امر تولید این محصولات به صورت انبوه در کاخانه های تولید نایلون و نایلکس در کشور می باشد که با دستگاه های مدرن اقدام به ساخت این محصولات کرده اند.

قیمت کیسه های زیست تخریب پذیر با مقایسه با کشور های دیگر بسیار ارزانتر خرید و فروش می شود و به این دلیل کشور های بسیاری برای تامین کیسه های تجزیه پذیر خود تمایل زیادی برای خرید از ایران نشان داده اند و سالانه حجم گسترده ای از محصولات مختلف کیسه های زیست تخریب پذیر به کشور های دیگر صادر می شود.

فروش نایلون و نایلکس تجزیه پذیر

تولید کننده های نایلون تجزیه پذیر در کشور

تقریبا” تمامی کیسه ها را اعم از نایلون دسته دار، نایلکس رکابی، کیسه زباله تجزیه پذیر، کیسه فریزر، سفره های یکبار مصرف و … را می توان با قابلیت تجزیه پذیری توسط تولید کننده های آن تولید کرد با این استثنا که برخی از محصولات ماننده نایلون شیرینگ که نیاز به مقاوت زیادی دارد تا در اثر فشار زیاد پاره نشود توصیه می شود از نایلون های تجزیه پذیر اکسو استفاده شود.

در این زمانی که این مقاله نوشته می شود متاسفانه در کشور به ندرت فروشگاه های پخش نایلون و نایلکس و ظروف یکبار مصرف کیسه های زیست تخریب پذیر را به محصولات خود اضافه کرده اند و این نشان از بی اطلاعی و عدم آگاهی از اهمیت مصرف این محصولات در کم کردن مشکلات زیست محیطی از جانب پلاستیک ها می باشد و پیشتر سازمان محیط زیست جهانی آن را اعلام کرده و تمامی کشور ها را برای همراه شدن با این کاروان تشویق کرده است.

به این منظور مشتریان می توانند برای خرید نایلکس و نایلون تجزیه پذیر به صورت مستقیم با تولید کننده ها و نمایندگی های آنها تماس حاصل فرمایند و با هر حجمی اقدام به خرید نمایند.

تولید کننده های نایلون تجزیه پذیر در کشور

تهیه نایلکس تجزیه پذیر در رنگ های مختلف

تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر با رنگهای مختلف امکان پذیر است و رنگ بندی محصولات با توجه به سلیقه مشتریان قابل تغییر است و همچنین قابلیت چاپ بر روی آن نیز تا هشت رنگ امکان پذیر است.

لازم به ذکر است نایلکس رکابی سفید و شیری تجزیه پذیر یکی از محصولات پر طرفدار فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای می باشد که قابلیت چاپ پذیری فوق العاده ای بر روی آن است و نظر بسیاری از مشتریان دیگر را نیز به خود جلب کرده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما